SEDDK, trafik sigortası ağır hasar kriterlerinde önemli değişiklikler yaptı. Yeni düzenlemeyle, araçların hasar durumunun belirlenmesi daha net ve şeffaf hale getirildi. Hasar tutarı aracın rayiç değerini aşması ve onarımın kabul edilmemesi durumunda araç artık tam hasarlı kabul edilecek. Bu durum, sürücülerin haklarını daha iyi koruyacak ve sigorta süreçlerini kolaylaştıracaktır. Ayrıca, hasarın rayiç değerin %60'ını aşması veya genelgede belirtilen kritik parçaların hasar görmesi halinde de araç ağır hasarlı sayılacak.

Yeni Düzenlemeyle Değişenler

Önceki uygulamada, ekspertiz raporlarında %70'in üzerinde hasar tespiti durumunda araç ağır hasarlı olarak kayıtlara geçmekteydi. Bu oran, yeni düzenlemeyle daha esnek hale getirilmiştir. Tam veya ağır hasarlı araçlar, "trafikten çekilmiştir belgesi" olmadan alım satım işlemlerine tabi tutulamaz ve trafiğe çıkamazlar. Yeni düzenleme ile bu işlemlerin daha etkin bir şekilde denetlenmesi hedefleniyor. Bu sayede, piyasadaki güvensiz araçların sayısı azaltılarak trafik güvenliği iyileştirilecek. Ayrıca, düzenleme ile tüketicilerin haklarının korunması ve şeffaflığın sağlanması amaçlanmaktadır.

Sigorta Eksperi Zorunluluğu

Tam veya ağır hasar tespitinin doğru ve güvenilir olması için, artık ruhsatlı bir sigorta eksperi tarafından yapılması zorunlu hale getirildi. Bu sayede, öznel değerlendirmelerin önüne geçilerek, hasar tespitinin daha objektif ve güvenilir olması sağlanacaktır. Ruhsatsız eksperlerin yapacağı tespitlerin geçersiz sayılması, sistemdeki hataların azaltılmasına katkı sağlayacaktır. Bu düzenleme ile trafik sigortası işlemlerinin daha güvenilir bir şekilde yürütülmesi amaçlanmaktadır. Eksperlerin yetkinlikleri de düzenli olarak denetlenecek ve gerekli eğitimler verilecektir.

Denetleme Sistemi Güçleniyor

Sigorta şirketleri ve sigorta eksperleri tarafından yapılan işlemler, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi aracılığıyla yakından takip edilecektir. Bu sayede, olası usulsüzlüklerin ve yanlış uygulamaların önüne geçilecektir. Sistem, şeffaflığı artırarak tüketicilerin haklarını korumayı amaçlamaktadır. Ayrıca, bu düzenleme ile trafik sigortası sektöründeki denetim mekanizmaları daha da güçlendirilmiş olacaktır. Sistemin verimliliği düzenli olarak değerlendirilerek iyileştirilmesi sağlanacaktır.